
Vi organiserar om – för bättre service och arbetsmiljö
Aefab genomför just nu en omorganisation som stärker servicen till hyresgästerna och skapar en bättre arbetsmiljö för medarbetarna.
Förändringen innebär tydligare roller, närmare samarbete och ett ännu större fokus på service, tillgänglighet och trivsel i våra bostadsområden.
Omorganisationen träder i kraft den 1 november 2025, men som hyresgäst kommer du inte märka några större förändringar förrän efter årsskiftet. Målet är att övergången ska ske smidigt och utan påverkan på vardagen.
– Vi kommer att kunna öka tillgängligheten för våra hyresgäster, och medarbetarna får bättre stöd av varandra. Det gör oss både tryggare och mindre sårbara. Jag förstår att förändringar kan kännas ovana i början, men när man väl kommer in i det tror jag att alla kommer att se vinsterna – både för hyresgäster och personal, säger Katarina Härner, VD för Aefab.
Med den nya organisationen blir det enklare att få hjälp. Ett nummer in gäller, oavsett ärende, och Aefab går från fasta telefontider till längre tillgänglighet under dagen. Förändringen innebär också att medarbetarna arbetar mer i team, med tydliga funktioner inom drift och service. Det skapar bättre förutsättningar för samarbete och gör att servicen alltid fungerar – även vid sjukdom eller ledighet.
Inga uppsägningar sker i samband med förändringen. Alla berörda medarbetare har fått erbjudande om nya roller inom organisationen.
Senast uppdaterad
